piątek, 5 listopada 2010

Chotomska: O wojnie nie piszę

WANDA CHOTOMSKA, PISARKA, POETKA, AUTORKA OPOWIADAŃ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY, TWÓRCZYNI PROGRAMU TELEWIZYJNEGO "JACEK I AGATKA". 

Nie napisałam o wojnie, ani jednego słowa, bo uważam, że młodzi ludzie nie powinny przyzwyczajać się do takich obrazów. Wojna musi wstrząsać.

Pierwszy raz opowiedziałam dzieciom o wojnie dwa lata temu, na spotkaniu autorskim. Powiedziały mi, że uwielbiają wojnę. A ja pytam dlaczego. A bo leje się krew. Znały ją z gry komputerowej. To ja mówię, że im opowiem o swoich doświadczeniach. Słuchały beznamiętnie, kiedy mówiłam, że strzelano do dorosłych ludzi i ich dzieci, że widziałam zabitych na Placu Teatralnym, że wycelowano we mnie broń. Zareagowały dopiero, jak powiedziałam, że pozabijane był również konie. To konie oni też zabijali? Tego nie wiedzieliśmy - mówiły dzieci. - Nie widzieliśmy tego w grze komputerowej, w żadnym filmie. Były poruszone. Płakały.

Wysłuchał Maciek Wasielewski
fot. wikipedia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz